Nu skete det vi frygtede!

Nu skete det vi frygtede!

Undskyld, men jeg må lige  ha’ luft! Jeg er ked af det. Jeg er urolig og nervøs for fremtiden. Corona slår ikke kun mennesker ihjel. Den har allerede sendt mange tusinde menneskers liv og arbejdspladser til tælling. Og snart risikerer det at ske for endnu flere. Kort sagt: Nu skete det vi frygtede!

Er jeg vred? Ja. Er jeg frustreret? Ja? Er jeg den eneste? Nej!

Det er for nemt at være ‘ligeglad’

Mens nogle danskere øjensynligt har taget alt for let på corona-faren, har andre holdt vejret (og afstanden) og set til med nervøse trækninger ved synet af de store forsamlinger og fester landet over. Og vi har krydset fingre for, at den 4.genåbning af landet kom. Vores job og indtjeningsgrundlag er på spil – og nu står vi præcis der, hvor vi ikke skulle:

Forsamlingsforbuddet på 100 mennesker bliver ikke hævet. Og teatre, spillesteder, barer, diskoteker, uddannelsesinstitutioner, sportsarrangementer og foredrags- og konference virksomheder står over for massive udfordringer med aflysninger og i værste fald lukninger.

Hvorfor? Fordi mange har været alt for lemfældige og uforsigtige efter de første genåbninger. Det er så nemt at være ligeglad og uforsigtig, hvis man ikke selv har noget i klemme. Men venner: Det her bliver så dyrt. Måske ikke for dig personligt – men måske for din nabo eller genbo.

Hvad nu?

Jeg fristes lidt provokerende til at sige: Vi ligger, som de ligeglade har redt. Min gamle mor skulle f.eks. med toget til Vallensbæk forleden. Som den eneste i sin kupe bar hun mundbind. Jeg oplevede det selv på færgen til Ærø fornylig, hvordan mennesker maser sig frem uden at holde afstand og udvise forsigtighed. Og medierne er fulde af lignende historier. Det er ikke i orden.

Nu står vi så her. Ældre på plejehjem flere steder må igen ikke få besøg. Studerende kan ikke komme i gang. Musikere kan ikke spille. Foredragsholdere kan ikke holde foredrag. Konferencer kan ikke afvikles.  Og mange uden det store sikkerhedsnet går og holder vejret: Hvad nu? Hvor længe vil det vare? Kommer der nye hjælpepakker? Kort sagt: Hvad gør vi?

Jeg vil gerne sende en appel til alle jer skønne følgere og hele Danmark: Tag det nu alvorligt.  Vis samfundssind. Tænk på din nabo. Jo flere, der mister deres indtjeningsgrundlag, desto alvorligere bliver krisen for os alle.

Andre indlæg om corona:

10 ting corona har lært os

Vi skal stadig passe på hinanden

 

 

 

Få nye indlæg på mail. Tilmeld dig her →

34 kommentarer

  • Cecilia

    13/08/2020 at 11:03

    Jeg er 100% enig med dig.
    Har også græmmes når jeg har set de store forsamlinger af mennesker.
    Nu oveni så er der folk der brokker over at man anbefales mundbind.
    Helt ærligt, så er det altså heller ikke værre at tage mundbind på, det kan redde liv.
    Nej, jeg er også sur og skuffet.

    Svar
  • Hanne Rask

    12/08/2020 at 19:38

    Jeg ville sådan ønske, der var en gylden middelvej, hvor vi passer godt på os selv og hinanden, så vi undgår en større smittespredning, og hvad der kunne tænkes at følge med på den konto.
    Og så ville jeg ønske (præcis som Vera Rahbek skriver), at vi ville forsøge at lade være at frygte. Og det siger jeg, fordi jeg VED, at loven om tiltrækning virker. Og jo mere vi frygter, jo mere tiltrækker vi, af alt muligt der er værd at frygte. Og det er der ingen af os, der ønsker.
    Og jeg vil sikkert møde modstand på den betragtning, men lige som vi har en fysisk tyngdelov, der er til at få øje på, så har vi altså også masser af “åndelige” love, der er i kraft non stop, og derfor bør vi altså være opmærksomme på, hvilke energier vi sender ud. Og frygt ER bare ikke en af de fede;-)!
    I håb om vi kommer rigtig godt igennem den kommende tid /Hanne

    Svar
  • Vera Rahbek

    10/08/2020 at 14:59

    Jeg frygter ikke fremtiden. Jeg frygter ikke corona. Jeg er ikke ligeglad, som der ofte nævnes her som en logisk modsætning til ikke at være bange. Men jeg bryder mig ikke om den tendens lige nu, hvor man peger fingre af hinanden. Måske råber af hinanden, hvis man ikke synes, at dem man møder, opfører sig ordentligt. Jeg synes, vi er ved at tendere en holdning, der er tæt på en diktaturstat med angiveri.

    Hvad med i stedet at hjælpe hinanden? Hjælpe med at fortælle om, hvordan man i virkeligheden bedst undgår coronasmitte. At et stærkt immunforsvar er det mest effektive. Og vi må sige det igen igen igen. Måske det at få at vide at man kan gøre noget selv, der er effektivt, også kan hjælpe på angstsmitten. Den angstvirus, som i øjeblikket er en global pandemi, har vi brug for at transformere til tillid til livet. Og vi stopper den ikke ved at slå hinanden oveni hovedet med “hold afstand” “bær maske” “du ødelægger det for os andre”. Lidt opfindsomhed i forhold til at undgå angsten. Et godt råd. Stop med at se TV. Brug naturen, luften, solen, glæden. Jeg gør mit bedste for at holde mig sund på alle planer. det tror jeg på virker. Det er ikke sundt at forpeste sit sind med frygt, med at få øje på andres forkerte måder at opføre sig på. Men mærk selv efter, hvad der sker i dig hele tiden.

    Svar
    • Dennis

      10/08/2020 at 19:15

      Vera, der er jo ikke tale om diktaturstat når myndighederne rent faktisk fortæller hvordan man bedst undgår smitten. Ved at holde afstand. Når folk ikke gør det som der anbefales har andre sin gode ret til at sige fra eller råbe op. Du kalder det panik og angst – det bliver det jo netop når vi ikke gør som anbefalet.

      Og det er fint at du har et stærkt immunforsvar ved at gå ture i naturen men det er jo ikke alle der har det. Jeg er med på den sunde fornuft og den tager jeg med mig. Men jeg er f.eks. nødt til at handle og kan godt holde afstand i supermarkedet men hvad hjælper det når andre ikke kan. Det er lidt ligesom i trafikken hvor jeg er en udemærket bilist, men hvad hjælper det når nogle er ligeglade med reglerne og kører ind i mig.

      Svar
      • Vera Rahbek

        12/08/2020 at 11:42

        Fortæller myndighederne rent faktisk, hvordan vi undgår smitte? Nogle læger fortæller faktisk noget om dette, som går videre end myndighedernes påbud. Man skal have øjne og øren åbne. Men det er ok for mig at vi er uenige. Og det er da heldigvis ikke blevet forbudt, selvom det ligger som et forslag, der bare lige skal trykkes på en knap for at ophæve til lov. Det er en af grundene til, at jeg sammenligner med, at vi nærmer os diktaturstat. Tænk, at nogen overhovedet kan få en sådan tanke. Kan man stadig sige, at man har et demokrati, når man politikere tænker sådan?

        Svar
    • Bettina

      10/08/2020 at 22:11

      Vera. Den holdning du har, er den jeg kalder for bedrevidende. Vi lever i et demokrati og en såkaldt velfærdsstat, hvor vi tager os af hinanden. Det kalder man medmenneskelig omsorg. Det lyder som om, at du har bedre styr på spredning og smitte af coronavirus.
      Jeg får massere af motion og bruger mange timer u naturen. Spiser sundt og lever i det hele taget ordentligt. Men….jeg er ikke så heldig som dig, at have et godt immunforsvar. Jeg har sklerose og er i risikogruppen, trods min sunde livsstil.
      Du fremstår for mig som bedrevidende og egentlig ret ligeglad med eksperters viden. Men heldigt for dig, du har dit på det rene.
      Mvh Bettina

      Svar
      • Vera Rahbek

        12/08/2020 at 11:33

        Jeg er selv i såkaldt risikogruppe. Og selvfølgelig holder jeg afstand og viser hensyn, men det hindrer ikke, at jeg gør hvad jeg kan for at undgå angstsmitte. Det hindrer ikke, at jeg opsøger informationer fra andre eksperter end dem, der påberåbes fra tinge. Angsten kan vi kun håndtere indeni. Men vi kan godt hjælpe hinanden med informationer, der styrker eller svækker.

        Svar
  • Tine

    09/08/2020 at 22:01

    Hej Line. Jeg synes ikke det er ret længe siden du bloggede om – og i samme moment klandrede regeringen for at være for længe at lukke op igen. Se blot på hvordan den ‘langsomme’ åbning alligevel får folk til at slække på retningslinierne og forestil dig hvordan det havde set ud, hvis de havde lukket hurtigere op….. Vores regering har gjort det fremragende, og som Mette F sagde, er hvert skridt der tages et nyt skridt.

    Svar
  • Karen Larsen

    09/08/2020 at 19:25

    Der er et bibelsk ord, der hedder noget i retning af: Du kan godt se splinten i din broders øje, men bjælken i dit eget øje, kan du ikke få øje på. Hvis alle de mennesker, som klandrer hvad andre gør, ikke gør eller burde gøre, gjorde, som de selv giver udtryk for, så var der næppe så stort et problem. Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke spritter så meget hænder, som jeg burde. Min hænder revner, ligesom når det er frostvejr, og det gør ondt. Til gengæld vasker jeg hænder hele tiden. Men det ser andre mennesker ikke. Jeg går yderst langs kanten af gangen i supermarkedet, mens mine medmennesker vader igennem midt på gangen. De har hele deres familie med på indkøb, urolige børn, gamle bedstemødre, mand, kone, de skal alle sammen med. Vi fik i starten at vide, at kun en fra husstanden skal handle ind. Jeg står ikke og rager på samtlige varer, inden jeg beslutter mig for, hvilken vare jeg vil have. Men jeg vedgår gerne, at jeg givetvis laver fejl af og til. Det er ikke af ond vilje, men fordi jeg glemmer det. Men jeg gør en hæderlig indsats. Somme tider siger jeg til dem, der er for tæt på: “Undskyld mig, men jeg ved ikke, om jeg har corona, men jeg vil gerne undgå at smitte dig”. Så flytter de sig. De hører nemlig ikke, hvad jeg siger.

    Svar
  • Jan Madsen

    09/08/2020 at 15:46

    Dejligt du giver en skideballe, håber der kommer flere med i koret.
    Det er rigtig fint, at folk med en stemme i det offentlige, råber op når tingene løber af sporet.
    Men det er samtidig totalt vanvittigt, når andre folk med samme mulighed, er ude i offentligheden og sige:
    Nu vi er på den anden side af corona, eller kalde øjeblikket for:
    post corona.
    Så urealistisk og tåbeligt.

    Svar
    • Ketty Hansen

      09/08/2020 at 21:34

      Jeg er helt enig, Karin Larsen og Line-Baun Danielsen, jeg frygter for fremtiden, jeg passer selv på alt det jeg kan. Mens nogle andre er fløjtende ligeglade, sørgeligt. M.V.H. Ketty Hansen.

      Svar
  • Lars

    09/08/2020 at 14:42

    Hej Line
    Jeg er meget enig i dine betragtninger. En enkelt opfordring retur:
    Jeg læste også dit indlæg forleden, hvor du delte et lignende opslag om at bruge mundbind. Her havde du et billede af dig selv med mundbind på. Det så ud som om, det var taget i privaten.
    Men kigger jeg på din Instagram profil eller her på bloggen, kan jeg ikke se dig iført mundbind i det offentlige rum.
    Som influencer vil du nok kunne rykke nogen, ved at gå forrest og vise, det er helt ok bruge mundbind offentligt og ikke blot i privaten. “Show it, don’t tell it” lyder et ordsprog. Det kunne bare være en selfie på Ærøfærgen, når du hygger ude med familen og venner eller når du besøger Arken.
    Jeg er helt med på, at alle steder måske ikke er højrisikozoner. Men hvis vi danskerne skal tage mundbind til sig, skal nogen gå forrest. For lige nu hersker: Når andre ikke gør det, gider jeg heller ikke.
    Uanset, bliv endelig ved med at slå på trommen. 🙏 Jeg tror, der er lang vej igen, og der er behov for konstante remindere.

    Svar
    • thomas sletten

      09/08/2020 at 21:42

      Jeg har ikke den store fidus til mundbind,falsk tryghed og mange vil helt sikkert pille ved det,fordi det genere og er i vejen,jo mere man røre sig i ansigtet jo større chance for at smitte andre,Australien og Spanien har brugt mundbind men åbenbart ikke hjulpet meget

      Svar
      • Patricia Rodríguez

        10/08/2020 at 01:30

        Hej Thomas sletten
        Jeg bliver nød til at reagere på dit indlæg
        Jeg bor i Spanien og ja vi har ikke alle men de flere bruger masker i offentlig, handle og også på gaden med mindre du er alene i naturet.
        Du kan slet ikke samlinge Spanien og hvor ligegyldige og uansvarlig folk er med Dk vi har her super strege forhold og der er så mange der er fløjtende ligeglad derfor går alle med en frygt om en evt nedlukning
        Der er slet ikke den samme velfærdssamfund som vi har i dk.
        Jeg personlig fatter ikke at der skal bæres maske og vi har diskoteker åben og 1/3 af den stigende tal der har været her hvor jeg bor kom tilfældigt i juli hvor vi har ferie og der er kommet turister fra hele Spanien og især fra andre provinser hvor de har været meget hårder ramt.
        I Spaniens tilfælde er der slet ingen tvivl om at de handlede for sent samt der er et flere tal hvor de desværre ikke tænker så langt det virker Som om de ikke hear fattet at det her sker virkelig og det stopper først når alle tager del i et mere sikket samfund
        Så her syntes jeg de har gjordt det super dårlig i forhold til dk. Håber at i vil være lidt stolte af hvad og hvordan dk har handlet og handler indtil videre for der er Spanien meget bagud. Politiet er massivt til stede og giver bøder dagligt men lad os nu se om det hjælper
        Mvh
        Patricia Rodriguez

        P.s har hele min familie venner osv i Dk og dagligt kontakt med alle så jeg er rimelig meget inde i hvordan tingene fungere forresten vi havde en nedlukkede hvor vi havde 3 ting der var åbent vi måtte slet ikke komme ud af døren medmindre det var på job og hjem igen ingen mennesker.

        Svar
  • Gitte Skyum

    09/08/2020 at 14:29

    Helt enig. Jeg oplevede en eftermiddag I Tivoli, hvor det ikke var til at se, at vi er i en periode med risiko for smitte med covid-19. Anderledes i Zoo hvor der blev lagt vægt på afstand og afspritning.
    Det ser ud til at det at bo mange i en lejlighed er risikofaktor. Den er svær at løse uden ekstrem disciplin.

    Svar
    • VAK

      09/08/2020 at 17:10

      Hvem brokker sig over rejser til Spanien eller bryllupper?
      Jeg læser en røffel til dem, der er ligeglade og uforsigtige, dem der er størst sandsynlighed for en øget smittespredning.
      Man kan godt tænke sig om og være forsigtig ved større forsamlinger og bryllupper – man skal bare ikke kysse og kramme eller skråle med på populære sange, når folk står tæt.
      For hvis alle havde tænkt sig om og været forsigtige, havde restriktioner i Århus (måske) ikke havde været nødvendige?
      Tak, Line for at sætte ord på den frustration mange føler!

      Svar
  • Lars Nikolajsen

    08/08/2020 at 16:42

    Hej Line.
    Du har så evigt ret i dit skriv. Det er rystende som folk kun tænker på sig selv.
    Folk tager til Spanien på trods af rejseforbud til landet. Deres svar er, vi bliver da bare testet når vi kommer hjem. Fint nok.
    Men er det rimeligt at det er dig og mig der skal betale for den test, mår man rejse på trods af et forbud.
    Jeg er mindst lige så frustreret som dig.
    Lars

    Svar
  • Karin

    08/08/2020 at 14:36

    Det er nu, der burde være påbud om at bruge mundbind. De kunne uddeles gratis, så slap vi måske for forlængede hjælpepakker. Desuden burde det være en pligt at dokumentere, man var sygdomsfri, så snart man landede i DK, hvad enten man var dansker eller turist. Meget bedre oplysning til de, der bor tæt sammen og har et stort familiesammenhold. Lad være at klumpe sæsonarbejdere sammen i små hytter. Underholdningsbranchens har været god til at finde på nye events f.eks. bands i en have, der kun kan nydes fra søen i egen båd. Lad os få flere ideer på bordet.

    Svar
  • Anne

    08/08/2020 at 08:39

    Som ansat i et kundecenter har jeg stædigt fastholdt at vi burde fortsætte med at arbejde hjemme så længe det overhovedet kunne lade sig gøre. Jeg har dog måtte møde ind i denne uge og forsøge at få en hverdag igang igen. Bevares det er da rart at se kollegerne og alting er bare nemmere mor man sidder på sin pind men jeg har hele tiden fastholdt st når vi lander på 1. September så er helheder brudt løs igen. Vi som folk respekterer simpelthen ikke sygdom som vi ikke kan se. Hvad enten dwt er stress, psykisk sygdom eller…. covid19. Der er ikke nok der er døde for at vi kan tage det alvorligt. Jeg tænker vi er dumme nok til at vi skal miste et par 100.000 herhjemme for at alle tager sig sammen. Og så burde der slåes hårdt og brutalt ned på dem som joker med om de er smittede ud fra samme princip som folk der joker med bomber i lufthavnen.

    Svar
  • Knud Bertelsen

    07/08/2020 at 22:44

    Kom til at tænke på: Bor du på Ærø, eller har du sommerhus på øen? Eller skulle du, som de fleste andre på færgen sikkert skulle, blot en tur derover, fordi billetten lige nu er gratis? Hvis det sidste er tilfældet, kunne turen måske have ventet til senere på sæsonen?

    Svar
    • Line Baun Danielsen

      07/08/2020 at 23:38

      Kære Knud.

      Jeg vidste ikke billetten var gratis – jeg var på ferie i Falsled og skulle besøge en veninde, når jeg alligevel var på de kanter. Ligegyldigt hvad så
      Kan man godt forlange, at andre viser ansvar og holder afstand i køen.

      Mvh Line

      Svar
    • Pia Exner

      08/08/2020 at 06:42

      Hej Line
      Godt brølet 👍
      Jeg ville ønske vi stoppede de unges fester
      Det er så synd for de ældre, de er ensom nok i forvejen.
      Luk alt for dem der er fjolser

      Svar
      • Ole bech pefersen

        09/08/2020 at 10:53

        Helt enig Line…. Desværre har vi kun se toppen af isbjerget… Så ufatteligt få der er smittet og så mange der står lige for. Jeg håber vi kan lærer noget af den virus i vores adfærd… Men som du skriver – det ser sløjt ud 🥴
        Mvh ole

        Svar
  • Leif

    07/08/2020 at 16:42

    Pli. Hensyn. Omtanke. Empati. Egen behovsudsættelse.
    Sådanne begreber må endelig ikke stå i vejen for mig-mig-mig-menneskene.
    Men man har også selv et ansvar.
    Man vil ikke kunne bevæge sig meget eller ret mange steder, hvis man til stadighed og i alle forbindelser skal forudsætte, at alle dem, man møder, har en sygdom, en udfordring, som man skal tage hensyn til.

    Svar
    • Linda Malik

      09/08/2020 at 04:09

      Som udenlandsdansker bosat i Los Angeles fulgte jeg med i de danske nyheder og var så stolt over hvordan vores lille land klarede det så flot med hurtig nedlukning, m.m. Og fast forward til blot en månedstid siden begyndte jeg at bemærke billeder af folk i Nyhavn, på campingferie, ved stranden, i Tivoli, i ballettimer, osv. Og det så ud som om intet var hændt, som om Danmark ikke var midt i en pandemi. Jeg forstår ikke hvad det er der sker i Danmark. Her i USA er coronavirusen blevet politiseret idet om man bærer maske er man demokrat og hvis man ikke gør er man en Trumpster. Virussen er ligeglad med dit parti, hudfarve, køn, alder, status…tag nu mundbind på, Danmark!🇩🇰

      Svar
  • Mette

    07/08/2020 at 15:45

    Det undrer slet ikke mig….når jeg køber ind, ser jeg ikke længere, at folk spritter hænder af…de vader direkte forbi spritdispenseren. På Instagram ser jeg alle de kendte hygge med venner til fester og deslige….de poster billeder, hvor de sidder virkelig tæt og krammer alt og alle🧐 Jeg har siden medio marts ikke krammet min gamle mor, jeg har været på bar en gang med en veninde…og nej vi krammede ikke….selvom det ikke var nemt. Jeg holder afstand til alle…spritter af og vasker hænder konstant. Når min søn og jeg er i fitness center, spritter vi maskiner grundigt af før og efter brug og vi spritter også hænderne af ind imellem hver anden maskine.
    Jeg gad da godt kramme min mor, venner og veninder som jeg plejer, men jeg har respekt for Corona. Min nære barndomsven er overlæge på Glostrup Sygehus og har set, hvad Corona kan gøre ved folk….det skræmte ham!
    Jeg oplever desværre, at folk er blevet ligeglad, fordi Corona ikke længere nævnes hver dag i medierne….det er trist, for nogle kommer til, at betale med deres liv.

    Svar
    • Tine Kausbjerg

      08/08/2020 at 01:05

      Øhhh. Nævnes Corona ikke hver dag mere ?!!?! Hvilken planet kommer du fra?
      Der er da konstante historier fra Danmark og resten af verden på i/ alle medierne ….

      Svar
      • Karina

        08/08/2020 at 20:16

        Så frøken. God tone venligst!
        Jeg synes også det for meget. Jeg er dybt afhængig af det offentlige transport. Og jeg er træt af den nonchalante adfærd der hersker.

        Svar
  • Helle due

    07/08/2020 at 15:21

    Yep, enhver er sig selv nærmest…fandme uhyggeligt, du! Og så kaster jeg en lille smule op, hvis “skylden” bliver kastet på regeringen…de har om nogen handlet med rettidig omhu. At en stor del af vores allesammens medborgere så tror, at forsigtig genåbning er lig med ingen coronavirus…det kan man næppe klandre politikerne for, kun folks manglende evne til at reflektere og tage ansvar. Jeg synes det er pissesynd, for alle de selvstændigt erhvervsdrivende , at folk generelt siger fuck til helt almindelige hygiejnetiltag og fornuftig afstand…og jeg vil blæse på, om folk bliver sure, jeg beder dem stadig holde afstand ( da jeg kan risikere at bringe smitte til skrøbelige borgere). Håber det bedste for dig, og alle i samme båd😊

    Svar
  • Dorte Bowman

    07/08/2020 at 12:45

    Det undrer desværre ikke mig at det er sådan. Alt for mange mennesker er sig selv nærmest og nogle er direkte modbydelige mod andre. Som kronisk syg og afhængig af hjælpemidler når jeg kommer ud, så har jeg i mange år oplevet folk råbe af mig, fordi jeg jo er lidt langsom, 2 gange har ældre herrer råbt mig ind i hovedet, at jeg skulle flytte mig, selv om jeg overholdt alle regler, det går bare lidt langsomt på mit lille el-køretøj. Jeg har oplevet hvordan man bliver behandlet i hjemmeplejen, hvordan man tales ned til og nogle mener egentlig bare man skal holde sin kæft når nu man er så fræk at blive syg inden man bliver 40 år. Noget af det alle I andre oplever lige nu, nemlig at mange kun tænker på sig selv. Det værste jeg har oplevet i.f.m corona var en mand der kommer ind med familien i den butik min datter arbejder i, her møder han en familie han kender og giver kram, hvorefter moren siger du skal ikke kramme mine børn. Så siger han roligt selv om jeg arbejder på Ringsted slagteri så er jeg ikke syg, jeg er testet i går og mangler kun svar på testen og så vender han sig om til de to unge piger der servicerer kunderne og siger, pas på I ikke kommer for tæt på jeg kan være farlig og så forlader han grinende butikken. Selv om jeg ikke bryder mig om at tale grimt om andre, ja så findes der idioter alle vegne. Men hvor ville det være dejligt hvis Coronanen om ikke andet kunne får os til at stå sammen og passe på hinanden.

    Svar
  • Sanne Niegsch

    07/08/2020 at 11:40

    Line du har ret, men jeg skal samtidig også sige, at der er mange der de sidste 1 til 2 måneder har arbejdet normalt, med lidt ekstra håndsprit og flere online møder, men alligevel, er alt gledet ind i dagligdagen, hvor det er vigtigt at du viser du præster. Det er ikke altid muliget, samtidig med at alle restriktioner skal overholdes. Nogle er sågar bange for at miste arbejdet hvis de ikke går den ekstra meter , og det er nogle gange på bekostning af corona regler. Beklager tingen er ikke sort/hvide.

    Hilsen sanne

    Svar

Skriv et svar