Se & Hør: Vil jeg ha' ret eller ro?

Se & Hør: Vil jeg ha’ ret eller ro?

Jeg ligger søvnløs for tiden. Jeg er i syv sind. Jeg skal beslutte, om jeg på snart 10.år vil fortsætte min ‘kamp’ mod ugebladet Se & Hør. Og jeg spørger mig selv: Vil jeg risikere min opsparing, min nattesøvn, min ro for at få oprejsning. Altså Se & Hør: Vil jeg ha’ ret eller ro?

Det handler ikke om sympati

Jeg angler på ingen måde ikke efter sympati. Den her er sag nemlig svær at forstå, når man ikke hører til i ‘klubben af kendte’ og ikke har prøvet det. Jeg har bare brug for råd.

Sagen handler om, at Se og Hør i årevis overvågede kendte menneskers kreditkort for at kunne skrive slibrige historier om dem. Historier de formentlig aldrig var kommet i nærheden af ellers. Og jeg er, som nogen måske ved, en af dem, der blev overvåget i flere år.

Aller, som udgiver Se & Hør, har for længe siden fået dom og betalt en bøde til staten på 10 millioner kroner. De, der orkestrede overvågningen (chefredaktørerne, manden der solgte kredtikort oplysningerne til Se & Hør og en række andre skyldige) har fået straffe – nogle endda fængsel, selvom en af sagerne venter på Højesteret. Men INGEN kan være i tvivl om, at der er begået noget strafbart.

Hvad er jeg så i tvivl om?

Jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal forsætte min kamp for erstatning for, at disse mennesker har snaget i mine kontokort, skaffet sig viden om mig og mit liv bag min ryg og tilmed misbrugt oplysningerne til historier og billeder, der i sig selv har været krænkende.

Jeg har følt det som om, nogen har kigget og rodet i mine hemmeligste skuffer. Som om de har stjålet mit undertøj og hængt det til frit skue. Det er klamt, ubehageligt og ja endda forbudt. Jeg har mistænkt familie, venner og andre mennesker omkring mig for at sladre til Se& Hør – som i virkeligheden betalte en hemmelig kilde for at få oplysninger om mig og andre ulovligt. Og så har jeg i årevis brugt mange penge på at rejse steder hen, hvor jeg håbede, jeg og min familie kunne være i fred fra sladderbladene.

Hvorfor denne tvivl?

Det, der gør mig usikker, er resultatet af den første sag i den lange række af erstatningssager (omkring 18). Her TABTE politikeren Morten Helveg sin erstatningssag. By- og siden Landsretten afgjorde, at han ikke havde været udsat for ’systematisk overvågning’, og at den overvågning, der var sket, ikke var krænkende.  Nu står Morten i stedet tilbage med en regning på 320.000 kr i sagsomkostninger.

Beskeden fra retsvæsnet er altså: Aller og co har begået noget kriminelt. Endda SÅ kriminelt, at det kostede en bøde på 10 millioner. Der er idømt fængselsstraffe. Problemet er bare, at det øjensynligt kun er ’staten’, der er krænket – vi, det gik ud over, er ikke.

Det handler om retsfølelse

Det krænker i den grad min retsfølelse og min retfærdighedssans, og derfor har jeg kæmpet indtil nu. Men vil og tør  jeg ‘gamble’ med de penge, jeg har opsparet igennem et langt arbejdsliv for en sag, jeg risikerer at tabe – hvor krænket jeg end føler mig. Vil jeg ikke hellere bruge pengene på at leve, rejse eller hjælpe mine drenge til udbetaling på en lejlighed?

Og man kan jo sige, at ‘forbryderne ER straffet: Aller og de ansvarlige chefredaktører, journalister og manden, der solgte oplysningerne. Jeg HAR rettens ord for, at jeg har været udsat for noget kriminelt – på den måde er retfærdighed måske sket fyldest.

Jeg har bare ikke fået rettens ord for, at jeg er blevet krænket og har ret til et økonomisk’ plaster på såret’. Det man kalder TORT.

Så orker jeg mere? Giver det mening efter 10 års opslidende kampe mod ugebladet? Vil jeg have mere ret – eller vil jeg bare have ro?

Hvad ville du gøre?

Få nye indlæg på mail. Tilmeld dig her →

45 kommentarer

  • Agnes Eszterhas

    10/06/2021 at 11:18

    Kære Line!
    Du har ret. Du skal ikke tænke på økonomi. Finder man sig i alt, bliver den almindelige moral
    dårligere og dårligere. Kan du ikke samle penge ind til at føre sagen videre?
    Mit bud er 1.000,-, måske andre har mindre eller større.
    Skriv, når du starte med indsamling.
    Mange hilsner, Agnes

    Svar
  • Charlotte Spahl

    11/04/2019 at 22:44

    Kære Line
    Jeg ville vælge ro, nyde mit dejlige liv og bruge mine penge på rejser, god vin og mine dejlige børn🤗
    Kh. Charlotte

    Svar
  • G.

    09/04/2019 at 19:12

    Se og Hør er et blad i snagen pille-rode-navle i kendte menneskers liv. Det er uinteressant – det Se og Hør skriver er alt for tit – fyldt med løgne og svinsk… De jo nærmest truer kendte til at makke ret og stille op ellers…fyre de en løgn af…
    Det Se og Hør blad har jeg boy cot – for længst…Selv min frisør – har jeg påvirket og mange andre – som ikke køber bladet.
    Line du har fået luft igennem din blog og masser af opbakning. Lettet dit hjerte – fået sagt dine ord til alle os andre.
    Jeg forstår ikke det danske retssystem o.s.v… Andet end der – må sidde – en masse magtmisbruger… i systemet her… og der… Ønsker og håber der en dag kan blive ryddet op i det korrupt system. Der er jo noget galt i Danmark… Når div. Personer her…og der…kan slippe så let og offerne her…og der…bliver taber på liv og sjæl. Og ingen tager ansvaret – men bare kan smide ansvaret fra sig…uden der kommer konsekvenser. Ja de store “fisk” kan slippe væk og slippe godt fra alt…- imens de bitte små “fisk” gider nogen i systemet kun at gå efter… Jeg siger bare hvorfor? Hvorfor? Sker det nærmest over alt. Er det fordi…der er noget korrupt…Så der er noget galt… i Danmark…
    Forårs hilsen G.

    Svar
  • Ole K. Ersgaard

    07/04/2019 at 08:50

    Kære Line,
    “Sagen” kan afsluttes med et af følgende udfald (her ses bort fra et forlig inden domsafgivelsen. Det ville måske have været det bedste):
    1. Du vinder og får oveni tildelt en økonomisk kompensation på x kr. Din modpart bliver dømt til at betale de samlede sagsomkostninger (altså også dine udgifter i processen).
    2. Du taber (får ikke medhold) og må selv afholde dine sagsomkostninger samt tabt arbejdsfortjeneste i forbindelse med retsmøder, forberedelse med advokat osv.
    3.Du taber (får ikke medhold) og bliver dømt til at betale sagens samlede omkostninger (altså også modpartens).
    Når alt kommer til at alt er det jo et spørgsmål om du kan leve med udfaldet i 2 og 3, hvis det skulle blive resultatet.
    Men her kan du jo overfor dig selv og dine sige – jeg gjorde ALT hvad jeg kunne.
    Tabet er jo kun penge.
    Men selvrespekten vil du fortsat have.
    I sidste ende er det jo et spørgsmål om, hvad du prioriterer højest.
    Pøj, pøj med dit valg.

    Svar
  • Mads Treldal Skøt

    07/04/2019 at 08:34

    Kære Line.
    Jeg kan godt forstå at du gerne vil droppe sagen ift forsætte Kampen.
    Det jeg ser sagen er ud fra to perspektiver:

    Hvis du dropper sagen tænker jeg at selvfølgelig sparer du de udgifter og så kan trække vejret igen og sove om natten. Til gengæld sender det måske en signal om at det her er “ok” ?
    Men hvis du vælger at tage den sure vej og kæmpe videre sender det jo måske et andet signal om at det her krænkelse er bare ikke ok!

    Ja det er ikke nemt det her – men Line, uanset hvad så støtter jeg dig 100%!

    Svar
  • Pia

    07/04/2019 at 00:34

    Hej søde Line,
    Som en, der har prøvet lidt af pressens metoder, med EB og S&H ventende på trappen og journalister der ringede med ultimatummer, at hvis jeg ikke deltog eller udtalte mig, så skrev de bare noget de fandt på, så siger jeg “Fuck dem”. Har de overhovedet intelligente læsere?
    Boycot skidtet. Jeg har ikke købt det skrammel i 16 år. Oplys dine læsere. Skriv om deres metoder. Spred the word.
    Retsfølelsen er kraftigt udfordret ved det faktum at ofrene ikke får medhold, men at forseelsen er takseret med bøde til staten. Se det ER en rigtig skandale!

    Få natteroen tilbage og lad dem gå under ved egen kraft. Karma is a bitch😈😉
    Pia

    Svar
  • Birgit

    06/04/2019 at 16:59

    Hejsa Line
    Jeg ved ikke hvad du skal eller ikke skal, men tænker bare at hvis du har brugt 10 år på at få oprejsning i den omtalte sag, er det de søvnløse nætter og døjen værd.
    Aller og co osv har fået deres straf og i min verden bliver du ved med at straffe dig selv med den sag.
    Tror du ikke du må acceptere at vi lever i et samfund hvor medierne skider 100 % på befolkningen bare de kan få en god historie,at vi har et retssystem der er nul og niks.
    Accepter det og kom igang med at nyde dit liv og din familie, lad være med at bruge mere tid og penge på de taber til se og hør osv.
    Knus og kram

    Svar
    • Line Baun Danielsen

      06/04/2019 at 17:29

      Hej Birgit.

      Jeg har ikke brugt 10 år på denne sag – kun 3-4…. Men jeg har haft flere sager mod S&h i de seneste 10 år +.

      Og nej jeg orker ikke rigtig mere.

      Kh Line

      Svar
  • Heidi

    06/04/2019 at 15:13

    Det siges at tilgivelse er noget man skal gøre for sin egen skyld og for at finde fred indeni. Måske kunne du leve med at give slip i tilgivelsens navn? Det betyder ikke at det var acceptabelt men det sætter dig fri…

    Svar
  • Carsten Roth

    06/04/2019 at 11:21

    Kære Line
    Min erfaring er, at du kan godt få ret, men omkostningerne både menneskeligt og økonomisk er det ikke værd. Derfor drop sagen og du vil ingen føle dig let og befriet. Alle ved at Se og Hør er et møg blad, så det behøver du ikke at kæmpe for at bevise.
    Rigtig god week-end hvor du forhåbentlig får en rigtig god søvn.
    Mange varme hilsner
    Carsten

    Svar
  • Mette

    06/04/2019 at 07:05

    Kære Line
    Prøv at vend den om – hvem skal du overbevise? Dig selv? Samfundet?
    Har du brug for at få en stadfæstet dom for at overbevise dig selv? Det tænker jeg ikke 🙂 Samfundet, folkedomstolen, dem kan du alligevel ikke overbevise, de tænker hvad de vil. Overvej om du vil få det mentalt bedre med en dom og en erstatning i hånden?
    Den skønne devise “er du i tvivl – så er du ikke i tvivl”, den slår sjældent fejl !
    Tag din egen konklusion, hele forløbet, put det i en kasse og send det afsted på en uendelig rejse næste gang du meditere,
    Luk den – det er ikke det værd. Go weekend 🙂

    Svar
  • Mette

    06/04/2019 at 00:06

    Kære Line
    Du giver svaret selv – det er SÅ fint…. masser af kærlighed til dig og dine ❤️
    Tak fordi du deler dette og meget andet 🙏🏻❤️
    Kærlige hilsner Mette

    Svar
  • Deborah

    05/04/2019 at 21:57

    Hej Line
    Jeg har som du, og mange andre svært ved at forstå, hvordan I ikke er berettiget til erstatning. Bliver harm og ked af det på dine vegne. Og var “prøvesagen” faldet anderledes ud, havde jeg nok kæmpet. Når det er, som det er, og du har brugt så meget energi allerede, så ville jeg slippe det nu og bruge pengene på noget bedre.

    Og så kan man da slutte med at sige, at folk skal lade være at støtte/købe sådan en sladdersprøjte som det blad. Så er der ikke grobund for den slags metoder.

    God weekend til dig.
    Mange hilsener
    Deborah

    Svar
    • Louise

      05/04/2019 at 23:38

      Hej Line

      Det kræver noget af en kvinde at kunne kæmpe i hele ti år, stærkt gået!

      Jeg synes du besvarer dit eget spørgmål med det du skriver, og du er klar til at sige stop. Selv om du siger stop betyder det jo ikke at du siger stop til at du føler dig krænket, måske det ligger i dine tanker.

      Jeg synes du skal se, om du kan vende al den negative energi du lægger i sagen over på lignende sager, hvor du istedet kan bruge din energi som en positiv støtte. Find et område hvor du kan hjælpe andre i deres kamp ift. at blive krænket. Der er mange måder du kan hjælpe og støtte på, så se om du kan “kæmpe videre” der med en positiv energi i stedet.

      Det er trist at det skal være så svært, og ærgerligt at du bliver nødt til at give slip på kampen, men jeg tror også på det er det bedste for dig.

      De bedste tanker til dig og din fremtid.
      Kh. Louise

      Svar
  • Lene

    05/04/2019 at 21:01

    Man kan jo klassificere dette som voldtægt – ulovlig og ufrivillig indtrængning i privat livet for ‘personlig’ og økonomisk vinding – helt forkert og urimeligt at en sag som denne kan tabes. Du er stærk og kan holde til sagen – men kan ikke risikere hårdt tjente og opsparede penge – det er til at forstå. Så du må finde en vej at få dækket omkostningerne. Nogen der vil retfærdigheden og frihed. Er sikker på at nogen vil hjælpe dig hvis du søger efter det. Der skal du bruge din energi. Og hvis det mislykkes, så må de skyldige gå fri – selvom det er helt uacceptabelt.

    Svar
  • Erik

    05/04/2019 at 21:00

    Når jeg kommer forbi kiosken med blade og aviser, så lader jeg ALTID Se&Hør ligge – så lad det ligge.
    KH, Erik

    Svar
  • Hanne Rask / Raskeriet.dk

    05/04/2019 at 20:53

    Må jeg have lov at liste en spirituel kommentar ind…;-)?
    Man udsender høje vibrationer, når man tænker i kærlighed, taknemmelighed osv. Modsat kører man lave vibrationer, når man tænker i had, hævn, frygt, sladder osv. Og da lige tiltrækker lige, får man det tilbage, som man “sender ud”. Jeg forstår fuldt ud tilfredsstillelsen i at få ret. “Haha, så ku´ de lære det!” Men den lektie HAR de lært! Hvad vil det så give dig at få ret (som alle sådan set ved, du har)? Hævn…? Tilfredsstillelse? Jeg forstå godt din trang. For vi er mennesker. Men orker du – den negative – vej dertil? Med fare for en kæmpe regning oven i? Det bliver lave vibrationer, uanset hvad du vælger at gøre. Og er det værd at bruge dit liv på? Hæv dig hellere over det – som du også opfordres til over en bred kam i denne “tråd”. Og sorry jeg bliver spirituel i det her – jeg er bare helt sikker på, det ikke den dårlige energi værd:-). Varmt knus Hanne

    Svar
  • Leise Hestbæk

    05/04/2019 at 19:47

    Jeg ville ikke bruge tid og penge på den sag. Slip og kom videre, det kræver alt for meget energi at forfølge sådan en sag. Energi som du kan bruge på noget bedre.

    Svar
  • Lotte Madsen

    05/04/2019 at 18:03

    Hej😊
    Lad det ligge, en gang for alle. Kig frem af…. og for nogle gode oplevelser ud af de penge du har.
    Personligt ville jeg ikke risikere så mange penge og hvis du vinder, hvad er så gevinsten. Følelsen i kroppen tror jeg ikke vil ændre sig pga. en evt. erstatning.

    Svar
  • Lisbeth Sundberg

    05/04/2019 at 17:58

    Kære Line
    Slip det ❤️
    Jeg ved din retfærdighedsfølelse ikke er tilfredsstillet, men mon den bliver det af en retsag? Og jeg tænker, at det må være udmattende, stressende og opslidende at fører sådan en sag og med hvad der dølger med. Er det virkelig det værd? At gå ned af den sti igen?
    Du skal købe en flaske champagne og skåle, at du vandt den retsag, for du vælger dig og dine ❤️
    Skål 🥂

    Svar
  • Dorthe

    05/04/2019 at 16:47

    Kære Line🌸
    Tænk over hvor du investerer din energi, dit fokus, dit nærvær og ikke mindst dine økonomiske midler! Livet er kort – vi ved ikke hvornår det slutter. Hvilket råd ville du give en god ven hvis du byttede side? Vælg kampene i livet med omhu, slut fred og kom videre med det som virkelig betyder noget! Tid, nærvær og kærlighed og gode oplevelser?! ❤️😊 Knus fra Dorthe 😘

    Svar
  • Anette Engstrøm Johansen

    05/04/2019 at 15:13

    Hej Line….
    At få ret og miste sine hårdt opsparede penge op imod et godt helbred, dejlig familie, friheden i dit arbejdsliv, kunne rejse og nyde dagene, som de kommer uden at tænke på hvis og hvis nu…. ( Det har du kæmpet for, og det skal du ikke miste)
    Du bliver ikke yngre, – at kæmpe for sin ret, kan tappe så megen energi og ødelægge ens helbred, – så jeg tænker: “ Det er det ikke værd, Line”….” At leve er mere værd”…
    Du ved, du har ret, og din familie og omgangskreds ved du har ret, – find din styrke der, og find PYT knappen frem, – kæmp ikke mod de store, det er tabt på forhånd som mening mand/kvinde.
    Mvh. Anette..

    Svar
  • Gurli Sommer

    05/04/2019 at 14:41

    Hej Line
    Du er blevet krænket på det groveste og jeg forstår så godt, at du ønsker, at Aller skal betale dig for tort og svie, men jeg tror ikke på, at pengene fjerner smerterne fra overgrebet. Brug pengene på dig selv og dem du holder af. De bedste forårshilsener og positive tanker fra Gurli

    Svar
  • Helena

    05/04/2019 at 13:55

    Kære Line
    Uh jeg kan godt forstå at du ligger søvnløs og at det fylder meget i dit liv. Tænkt på, at du indtil videre har brugt 10 år på denne sag – er det måske vært at bruge yderligere 10 år på sagen? Nogle gange må man vælge sine kampe med omhu, mærke efter dybt inde i hjerteroden og sjælen om det er det værd. Du er en sej kvinde er udviser total styrke på mange områder, men du skal også huske på, at du engang var i knæ pga. stress og at det tager lang tid før man er klar til at tjekke helt og fuldt (omend dette ikke helt er muligt) ind i livet igen. Du skal vide, at denne tilstand kan vende tilbage og overtage dit liv endnu engang – selv om man passer rigtig godt på sig selv som du jo gør. Der vil altid være et uforløst spørgsmål uanset hvad du vælger som er “hvad nu hvis”. Beslutningen er jo helt din egen – men tænk på alt det gode der følger med, når man beslutter sig for at lukke en dør (og lader det fare og giver slip) og investerer de kræfter i at tage styringen igen over sit liv og sin fremtid.
    Ønsker dig al verdens held og lykke – i mine øjne er du allerede en vinder

    Svar
  • Berit Riddersholm

    05/04/2019 at 13:51

    Jeg synes, at du skal give slip i det.

    Hvem kommer til at tjene på sagsomkostningerne ? (Du nævner sågar én, som står tilbage med en kæmpe regning.) NEJ – jeg ville bruge mine optjente penge på nydelse og livet generelt.

    Jeg siger ikke, at det er fair – overhovedet ikke – men i bund og grund handler det jo om forbrugerne – SÅ LAD DA VÆRE MED AT KØBE DE BLADE – jeg forstår det ikke og forstår ikke, hvad det giver til sit eget liv – ikke end dyt, hvis nogen spørger mig.

    Det HAR sågar kostet et liv til en skøn og næstekærlig kvinde.

    Svar
  • Janne

    05/04/2019 at 12:51

    Kære skønne Line.
    Slip det !!
    Tænker du allerede har brugt alt for mange resourcer, tanker og søvnløse nætter.
    Enig de burde betale dig og alle de andre en erstatning !!
    Men slip det. Ingen kender dagen i morgen.
    Nyd livet og dine kære.
    Kh. Janne

    Svar
  • Pia

    05/04/2019 at 12:43

    Hvis det mest er et spørgsmål om at det er dyrt at føre en retssag, bør du undersøge om du har retshjælpsdækning. De har de fleste.

    Svar
    • Line Baun Danielsen

      05/04/2019 at 13:15

      Hej Pia.

      Det har jeg. Men den vil under ingen omstændigheder dække en udgift på 320.000 – som Morten Helvegs sag er endt med. Det forudsat den går til 2 retsinstanserne.

      Det er jo worstcase – men ingen ved jo hvordan udfaldet bliver.

      Kh Line

      Svar
      • Bettina

        05/04/2019 at 23:47

        Søde Line,
        Har ingen tiltro til det danske retsvæsen! Har været der selv og det fungerer jo bare ikke….
        Brug pengene på dig selv og drengene ❤️
        Jeg sender dig pb en af dagene
        ❤️ BP

        Svar
  • Silvia Badic

    05/04/2019 at 12:30

    Kære Line
    Den tid og energi du bruger på det, kan ikke tælles i kr/ører.
    Pas på dig selv og dine børn og se fremad.
    God fredag og sov godt 🍷☀️

    Svar
  • Tina Jakobsen

    05/04/2019 at 12:08

    Kære Line,
    Jeg kan til fulde forstå, at du (og de andre) er voldsomt krænket og du burde have oprejsning fra Se & Hør, men med tanke på den tid det vil tage, og de mange penge du så uretfærdigt måske skal bruge, synes jeg som de ovenstående, at du skal lade det ligge. Det burde på ingen måde være sådan ! Hvis det kan trøste dig er vi alle på din side, og ALLE burde boycotte Se og Hør og deres ufine metoder.
    God weekend.

    KH Tina

    Svar
  • Dann Larsen

    05/04/2019 at 11:43

    Personligt synes jeg ikke det er det værd, hvis du taber sagen vil du tænker på det i mange år fremover , så heller bruge det man har af økonomiske muligheder på super oplevelse med familien.

    Svar
  • jeanette Raagaard

    05/04/2019 at 11:41

    Kære Line,
    Tak for en dejlig blog iøvrigt, jeg bor i østrig og følger herfra de landsmænd/kvinder jeg synes har noget på hjerte og du er en af dem så tak for dig <3
    Jeg kan absolut godt forstå din "frust"! på den anden side som du selv skriver, de mennesker der har gjort dette har fået deres velfortjente straf. Vi mennesker har en tendens til at ville have ret/oprejsning for whatever…og tror fejlagtigt ofte det er dėr roen indfinder sig hvilket jo er en naturlig og menneskelig reaktion. Men der sker magi hvis vi sætter os udover det vi tror vi kan deale med…
    For mig personligt er det sådan at jeg altid spørger mig selv når jeg er i sitationer der trigger mig, om det vil ændre noget hvis jeg "råber" op eller om det mon mere er mit ego der spiller mig et puds.Og først når jeg mærker hvad svaret er handler jeg.
    Vores ego er sgu en lille "djævel " ;)) der er med til at holde os nede selvom vi tror og bliver fortalt (af vores ego)at vi vokser ved at få ret, vi vokser efter min mening mere ved at tilgive både andre og ikke mindst os selv.Det kan lyde lidt fodformet i know haha :)men det er sgu sådan!det har jeg med mine 51 år efterhånden erfaret ;). Mennesker handler som de har kapacitet og evner til og de som handler ud fra egoet (se & hør i denne her situation) fortjener ikke at du bruger dine fine resurser på dem, helt ærligt find roen i at de ivolverede har fået straffen de fortjener.Og brug din opsparing på noget der giver dig glæde og en følelse af "fulfillment" det fortjener du.Og så håber jeg iøvrigt jeg har hjulpet til at du får din nattesøvn igen.:)
    knus Jeanette fra Østrig <3

    Svar
  • Helle Bækgaard

    05/04/2019 at 11:41

    Dit skriv giver næsten selv svaret.. glem det, eller læg det på lager! Du er et fint menneske som ikke på nogen måde skal sammenlignes med et utroligt underlødigt blad, som Se&Hør.
    Bladet består af artikler (artikler er nok for stort et ord) som de fleste formentlig har glemt inden ugen er omme.
    Glem det, vær glad og tænk på det store der er i at kunne lade noget passere..!

    Svar
  • Mette Wibeck Olsen

    05/04/2019 at 11:38

    Kære Line
    Jeg kan virkelig godt forstå, at du føler dig dårligt behandlet – for at sige det mildt. Men når det er sagt, så var min umiddelbare tanke, da jeg læste dit indlæg, at du ikke skulle gå videre med det. Ja, måske får du erstatning, hvis du kæmper videre. Men du bruger også en masse dyrebar tid, som ikke kommer igen. Livet er kort <3
    Gode tanker fra Mette

    Svar
  • Inger

    05/04/2019 at 11:38

    Hej Line!
    Lad det ligge. Lad være med at risikere dine penge. Vi ved alle sammen, at du og mange andre personer er blevet krænket. De ansvarlige har fået straf. Lad det være nok, og nyd dit liv og brug dine penge på noget godt.
    Læser i øvrigt aldrig mere Se og Hør. Ikke engang hos frisøren!
    Kh Inger

    Svar
    • Jes Madsen Iwersen

      05/04/2019 at 17:37

      Hej Line. Slip tøjlerne jeg forstår godt din situation,det for opslidende du skal videre i dit kostbare liv!!!🌅🤙. Jeg har selv prøvet det hvor jeg mistede min kære hustru på grund af lægesjusk på Aabenraa sygehus, hvor jeg kæmpede sammen med vores livlæge op imod Patientklagenævnet og afgørelsen var at Aabenraa har ikke gjort noget forkert, jeg truede derefter med advokat men opgav det var for opslidende, jeg stillede vores livlæge det spørgmål hvad gør vi her, lægens svar var vi kommer ikke op imod systemet det er sammenspist det er katastrofalt.👎😪. Line håber for dig at du for en rigtig god weekend! 🌅🤙 MVH. Jes

      Svar
  • Poul

    05/04/2019 at 11:22

    Hej Line.
    Det er jo i sidste ende noget, du må gøre op med dig selv. Jeg har været ude for noget lidt af samme karakter, og jeg valgte til sidst roen. Eller… Omstændighederne gjorde. Der var så meget andet, jeg måtte tage hånd om, at der ikke var krudt til det. Problemet er, at det er et civilt søgsmål, og INGEN kan forudsige udfaldet uanset hvor godt, man synes, man står.
    Men jeg må også indrømme, at sagen stadig ligger og gnaver uforløst et eller andet sted i mig. Om jeg tager den op igen på et tidspunkt…? Tja, måske.
    God dag.

    Hilsen Poul

    Svar
    • Helle Steen

      06/04/2019 at 06:14

      Hej Line
      Hvis du nu kun havde et år tilbage at leve i, hvad ville du så fylde det år med?
      Så mange mennesker kæmper hver dag mod kræft el anden livstruende sygdom, og rådet må være at vi altid skal gribe nuet🌸 lev det nu det satans liv. Fyld det op med alt det gode der giver energi og livsglæde. Der vil, for os alle, altid være slanger i paradis, men de livskloge overkommer selv dette.
      Du skal videre….Knus

      Svar
      • Bettina Lilleskov

        06/04/2019 at 10:29

        Hej Line 😊
        Nogen gange kan man vende den om og spørge sig selv “Kan jeg leve med og lade det ligge?”
        -og kan du det, synes jeg du skal lade det gå.
        Knus B.

        Svar
  • Dorrit Kjær Christiansen

    05/04/2019 at 11:19

    Kære Line,
    Du skal have ro og bruge din opsparing på noget der glæder dig og dine.
    Jeg er cand.jur. Tidl senioranklager og jeg forstår godt den følelse du har, hvor du føler dig overvåget og krænket på en måde du ikke bryder dig om. Men en civil erstaningssag kan trække ud og du kommer til at forklare hvordan du er blevet krænket osv med andre ord alt det ubehagelige kommer op igen og pressen vil elske det.
    Mit råd er, se fremad ikke tilbage, nyd dit liv nu .. Morten H har jo taget prøvesagen og den viser at det bliver svært og gode advokater er hundedyre. Gå videre Line, ryst det af dig… du risikerer at blive tilsmudset en gang til og så tag dine forholdsregler når du mødes af bladets journalister…
    kærlig hilsen
    Dorrit

    Svar
    • Jane

      05/04/2019 at 12:58

      Hej 🙂 Hvordan kan (kun) staten få de penge de privatlivskrænkede har lidt for? det er helt ubegribeligt…

      Svar
      • Line Baun Danielsen

        05/04/2019 at 13:13

        Ja, det er et såkaldt godt spørgsmål. Men det er fordi det er en bøde. Staten får ikke erstatning mennindkasserer bøde.

        Kh Line

        Svar
  • Metet

    05/04/2019 at 11:16

    Kære Line
    De har 100% krænket dig, det ved vi alle, som fuldte sagen fra dengang.
    Jeg forstår dig og dine vågne nattetimer.
    MEN – du er alene økonomisk, fordi du ikke har en mand, og når vi er enlige, synes jeg vi skal være mere forsigtige.
    Mit svar til dig: FUCK dem – spar pengene og brug dem på dine skønne 2 drenge og dig selv.
    Mange tanker fra Mette

    Svar

Skriv et svar