Stram op på kun 3 uger!

Stram op på kun 3 uger!

Reklame: Nu kommer det mine damer. Træningsprogrammet, der hjælper os til en stærk bækkenbund. Jeg kan ikke garantere, at det bliver helt slut med de irriterende ’dryp’, men øvelserne kan lindre og forebygge problemer med inkontinens. Derfor: Stram op på kun 3 uger!

Stram op på kun 3 uger!

Karen Cramer og jeg klar til at knibe

TENA har sammen med førende eksperter sammensat et 3 ugers program med knibeøvelser. Og jeg har sammen med Karen Cramer, der er human fysiolog (og som i øvrigt har speciale i kvinder og overgangsalder) lavet en række træningsvideoer til jer. Programmet opbygger STYRKE, UDHOLDENH!ED og HURTIGHED i bækkenbunden – og I vil kunne mærke resultater allerede efter få uger. Linket til øvelserne finder du længere nede.

Karen og jeg har en mission sammen med TENA. Det er, at få alle kvinder til at tage ansvar for deres bækkenbund og knibe 5 minutter hver dag! Vi ved fra både undersøgelser  og interviews, at mange af os godt ved, at knibeøvelser er vejen frem for at kunne holde tæt. Især efter fødsler og med alderen. Alligevel er det forbavsende få kvinder, der gør det. Ligesom der er forbavsende mange kvinder, der har problemer med inkontinens i større eller mindre grad.

Vi vil genre opmuntre til, at knibeøvelser bliver en daglig vane, der er ligeså naturlig som at børste tænder.

Stram op på kun 3 uger!

Kniber du rigtigt?

Og så vil vi lære alle kvinder at knibe rigtigt. For lige præcis det sidste er rigtig svært. Der er mange kvinder, som ikke kan mærke, om de har ordentlig fat i bækkenbunden, når de kniber. Og det er jo forudsætningen for, at knibeøvelserne overhovedet nytter. Jeg synes også selv, det er svært at mærke.

Karen Cramers anbefaling til os, der har det sådan, er derfor, at man spørger sin læge eller gynækolog, og får ham eller hende til at undersøge det. Og derefter kan man selv mærke efter med mellemrum. Jeg behøver nok ikke udpensle nærmere hvordan!

Allerede fra i dag kan du se videoerne, hvor Karen og jeg viser og forklarer, hvordan vi gør – og hvorfor.

Der er nemlig en god grund til, at man skal fokusere både på styrke, udholdenhed og hurtighed i knibeøvelserne.

Stram op på kun 3 uger!

Styrke, udholdenhed og hurtighed er vigtigt

Dels består vores bækkenbund af forskellige muskelfibre både langsomme og hurtige, og de skal alle være stærke. Dels er hver øvelse er relateret til de situationer, hvor vi har brug for at kunne stramme op og styre vandladningen. Hverdags situationer som fx når vi løber, nyser, griner eller skal kunne holde os, til vi kommer helt frem til et toilet osv.

Programmet koster ikke noget – og hele programmet ligger her hvis du klikker, folder det sig ud.  Det er bare om at komme i gang.

Og husk 5 minutters træning af din bækkenbund hver dag gør en kæmpe forskel.

Så, vil du forebygge eller slippe af med de irriterende dryp, så hop med på ’knibevognen’ nu. Det er aldrig for sent eller for tidligt! Og husk det er ingen skam at bruge de små tynde TENA Lady trusseindlæg, hvis man vil være helt sikker – også når man træner og kniber.

Her får du introduktionen til vores 3-ugersprogram. God fornøjelse – og se at komme i gang !

 

 

Få nye indlæg på mail. Tilmeld dig her →

5 kommentarer

  • Karen Lisbeth Jørgensen

    13/11/2018 at 10:51

    Desværre så åbner det link du henviser til til en tom side dvs. : Åh nej (404)!
    Har du et andet link til programmet?
    Mvh

    Svar
    • Line Baun Danielsen

      13/11/2018 at 11:24

      Hej Karen.

      Jeg har netop fået besked om det fra TENA. Og de har allerede opdateret og rettet linket. Nu kan du klikke på det.

      KH
      Line

      Svar
  • G.

    15/11/2018 at 00:37

    Tak – Line
    Gode øvelser…
    Når der børstes tænder…
    Eller venter på en bus – kan tiden bruges fornuftigt…
    Vinter hilsen
    G.

    Svar

Skriv et svar

Få nye indlæg på mail:



Tilmeld dig her